Vi har fått frågan från en jägare om det är ok att slänga slaktavfall i gröna påsen. Tydligen får de inte lämna kvar slaktavfallet i skogen längre. Hur gör ni i andra kommuner? Ställdes 2014-10-08 av Jens Lövgren
Ingen fråga utan information. Som ni kanske vet vart vi uttagna till att vara en testanläggning för att använda tält till att väderskydda vitvaror. Från förra veckan har vi inte krav på det längre och tälten ska tas bort. Däremot måste mottagningsplats och lagring av småelektronik ske under tak enligt vår tillsynsmyndighet. SDkriva gärna vad ni kommit fram till ihop med er tillsynsmyndighet. MVH Anders Ställdes 2013-12-09 av Anders Lindberg
Vi har möjlighet att ta hand om ca 10 000 m3 torv/jord som vi tänkte använda som växtetablering på framtida sluttäckning. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta in detta på deponin och mellanlagra det där (platsbrist). Vi har hittat en annan plats i kommunen där vi kan mellanlagra men tyvärr faller vi på 3-årsregeln innan vi kommer använda det. Vårt miljökontor känns inte "superkreativa" att hitta en bra lösning trots att de tycker att den är en bra miljömässig lösning. Har någon några bra idéer hur vi kan hitta ett "lagligt" sätt att mellanlagra? Ställdes 2013-05-30 av Daniel Johansson
Det här med nederbördsskydd för el-avfall. Har någon ställt frågan till sin tillsynsmyndighet om vilka krav som kommer ställas? Har någon fått svar? Har någon hittat en bra praktisk lösning? Andra goda idéer? Har ni pratat mer med El-Kretsen? Ställdes 2013-04-03 av Daniel Johansson
Hej! Vi har planer på att skaffa oss någon sorts informationslapp att fästa på sopkärlet om vi önskar kontakt med aktuell kund, t ex om de sorterat fel eller ställt ut fel kärl för tömning. Är det någon som har gjort detta redan som kan ge lite bra tips?? Ställdes 2014-11-14 av Agneta Westerberg
Vi i Mjölby ska börja titta på frågan om återbruk, att samla in saker på återvinningscentralen och sälja, antagligen i samarbete med arbetsmarknadsenheten. Är det någon som har erfarenhet av detta och kan berätta hur ni har lagt upp det samt hur det fungerar? Ställdes 2013-05-30 av Erika Bjernhagen Börkén
Det här med nederbördsskydd för el-avfall. Har någon ställt frågan till sin tillsynsmyndighet om vilka krav som kommer ställas? Har någon fått svar? Har någon hittat en bra praktisk lösning? Andra goda idéer? Har ni pratat mer med El-Kretsen? Ställdes 2013-04-03 av Daniel Johansson
Vi har möjlighet att ta hand om ca 10 000 m3 torv/jord som vi tänkte använda som växtetablering på framtida sluttäckning. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta in detta på deponin och mellanlagra det där (platsbrist). Vi har hittat en annan plats i kommunen där vi kan mellanlagra men tyvärr faller vi på 3-årsregeln innan vi kommer använda det. Vårt miljökontor känns inte "superkreativa" att hitta en bra lösning trots att de tycker att den är en bra miljömässig lösning. Har någon några bra idéer hur vi kan hitta ett "lagligt" sätt att mellanlagra? Ställdes 2013-05-30 av Daniel Johansson
Hej! Vi har planer på att skaffa oss någon sorts informationslapp att fästa på sopkärlet om vi önskar kontakt med aktuell kund, t ex om de sorterat fel eller ställt ut fel kärl för tömning. Är det någon som har gjort detta redan som kan ge lite bra tips?? Ställdes 2014-11-14 av Agneta Westerberg
Vi har fått frågan från en jägare om det är ok att slänga slaktavfall i gröna påsen. Tydligen får de inte lämna kvar slaktavfallet i skogen längre. Hur gör ni i andra kommuner? Ställdes 2014-10-08 av Jens Lövgren
Ingen fråga utan information. Som ni kanske vet vart vi uttagna till att vara en testanläggning för att använda tält till att väderskydda vitvaror. Från förra veckan har vi inte krav på det längre och tälten ska tas bort. Däremot måste mottagningsplats och lagring av småelektronik ske under tak enligt vår tillsynsmyndighet. SDkriva gärna vad ni kommit fram till ihop med er tillsynsmyndighet. MVH Anders Ställdes 2013-12-09 av Anders Lindberg
Hej! Vi ska börja med EDP Mobile i Aneby och måste därför snarast köpa in taggar och etiketter till våra kärl. Jag skulle vara jättetacksam om jag kunde få ta del av era erfarenheter kring taggar och etiketter, positiva som negativa. Det jag främst är intresserad av är vilken typ av taggar och etiketter ni har, leverantör samt hållbarhet och annat som kan vara viktigt för oss att känna till. Vänliga hälsningar Katarina Andersson Aneby Miljö & Vatten AB Ställdes 2013-10-09 av Katarina Andersson
Vi har möjlighet att ta hand om ca 10 000 m3 torv/jord som vi tänkte använda som växtetablering på framtida sluttäckning. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta in detta på deponin och mellanlagra det där (platsbrist). Vi har hittat en annan plats i kommunen där vi kan mellanlagra men tyvärr faller vi på 3-årsregeln innan vi kommer använda det. Vårt miljökontor känns inte "superkreativa" att hitta en bra lösning trots att de tycker att den är en bra miljömässig lösning. Har någon några bra idéer hur vi kan hitta ett "lagligt" sätt att mellanlagra? Ställdes 2013-05-30 av Daniel Johansson
Det här med nederbördsskydd för el-avfall. Har någon ställt frågan till sin tillsynsmyndighet om vilka krav som kommer ställas? Har någon fått svar? Har någon hittat en bra praktisk lösning? Andra goda idéer? Har ni pratat mer med El-Kretsen? Ställdes 2013-04-03 av Daniel Johansson
Hej! Vi har en kund som trilskas lite, behöver assistans! vi har en kund som har en sommarbostad som hon åker till under sommarperioden Kunden menar att hon inte ger upphov till något avfall och därför inte behöver ha sophämtning. Dock vidhåller hon att hon befinner sig på platsen under sommarperioden och har ett hämtningsabonnemang under perioden maj-september. Hon menar dock att hon borde befrias från rörliga kostnaden av abonnemanget då hon inte har några sopor. Därför undrar hon var i lagen det står att man måste betala den rörliga avgiften. Vad ska vi svara henne?! Bör det stå i våra lokala föreskrifter hur taxan är uppbyggd eller finns det någon paragraf kring taxan där det står skrivet hur den skall fungera? och huruvida man skall betala de olika delarna? Ställdes 2013-12-06 av Linus Öberg
Hej, är det någon av er som har erfarenhet att skicka Svefakturor och att sätta igång det projektet? Positivt/Negativt - vi tar tacksamt emot alla erfarenheter! Ställdes 2013-08-14 av Helen Sylvefjord
Vi har möjlighet att ta hand om ca 10 000 m3 torv/jord som vi tänkte använda som växtetablering på framtida sluttäckning. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta in detta på deponin och mellanlagra det där (platsbrist). Vi har hittat en annan plats i kommunen där vi kan mellanlagra men tyvärr faller vi på 3-årsregeln innan vi kommer använda det. Vårt miljökontor känns inte "superkreativa" att hitta en bra lösning trots att de tycker att den är en bra miljömässig lösning. Har någon några bra idéer hur vi kan hitta ett "lagligt" sätt att mellanlagra? Ställdes 2013-05-30 av Daniel Johansson
Det här med nederbördsskydd för el-avfall. Har någon ställt frågan till sin tillsynsmyndighet om vilka krav som kommer ställas? Har någon fått svar? Har någon hittat en bra praktisk lösning? Andra goda idéer? Har ni pratat mer med El-Kretsen? Ställdes 2013-04-03 av Daniel Johansson
Ingen fråga utan information. Som ni kanske vet vart vi uttagna till att vara en testanläggning för att använda tält till att väderskydda vitvaror. Från förra veckan har vi inte krav på det längre och tälten ska tas bort. Däremot måste mottagningsplats och lagring av småelektronik ske under tak enligt vår tillsynsmyndighet. SDkriva gärna vad ni kommit fram till ihop med er tillsynsmyndighet. MVH Anders Ställdes 2013-12-09 av Anders Lindberg
Det här med nederbördsskydd för el-avfall. Har någon ställt frågan till sin tillsynsmyndighet om vilka krav som kommer ställas? Har någon fått svar? Har någon hittat en bra praktisk lösning? Andra goda idéer? Har ni pratat mer med El-Kretsen? Ställdes 2013-04-03 av Daniel Johansson
Ingen fråga utan information. Som ni kanske vet vart vi uttagna till att vara en testanläggning för att använda tält till att väderskydda vitvaror. Från förra veckan har vi inte krav på det längre och tälten ska tas bort. Däremot måste mottagningsplats och lagring av småelektronik ske under tak enligt vår tillsynsmyndighet. SDkriva gärna vad ni kommit fram till ihop med er tillsynsmyndighet. MVH Anders Ställdes 2013-12-09 av Anders Lindberg
Hej! Vi har en kund som trilskas lite, behöver assistans! vi har en kund som har en sommarbostad som hon åker till under sommarperioden Kunden menar att hon inte ger upphov till något avfall och därför inte behöver ha sophämtning. Dock vidhåller hon att hon befinner sig på platsen under sommarperioden och har ett hämtningsabonnemang under perioden maj-september. Hon menar dock att hon borde befrias från rörliga kostnaden av abonnemanget då hon inte har några sopor. Därför undrar hon var i lagen det står att man måste betala den rörliga avgiften. Vad ska vi svara henne?! Bör det stå i våra lokala föreskrifter hur taxan är uppbyggd eller finns det någon paragraf kring taxan där det står skrivet hur den skall fungera? och huruvida man skall betala de olika delarna? Ställdes 2013-12-06 av Linus Öberg
Vi har möjlighet att ta hand om ca 10 000 m3 torv/jord som vi tänkte använda som växtetablering på framtida sluttäckning. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta in detta på deponin och mellanlagra det där (platsbrist). Vi har hittat en annan plats i kommunen där vi kan mellanlagra men tyvärr faller vi på 3-årsregeln innan vi kommer använda det. Vårt miljökontor känns inte "superkreativa" att hitta en bra lösning trots att de tycker att den är en bra miljömässig lösning. Har någon några bra idéer hur vi kan hitta ett "lagligt" sätt att mellanlagra? Ställdes 2013-05-30 av Daniel Johansson
Vilken instans i era kommuner hanterar ansökningar om uppehåll i hämtningen, befrielse från avfallshämtning samt totalbefrielse från kommunal renhållning? Gör ni det själva eller är det tillsynsmyndigheten som tar alla sådana ärenden? (Vi har felaktigt hanterat uppehåll i hämtningen själva, men nu ska antagligen Miljö- och byggnadskontoret ta över, mot en handläggningsavgift.) Ställdes 2013-05-30 av Sofia Ahl
Hej! Vi har planer på att skaffa oss någon sorts informationslapp att fästa på sopkärlet om vi önskar kontakt med aktuell kund, t ex om de sorterat fel eller ställt ut fel kärl för tömning. Är det någon som har gjort detta redan som kan ge lite bra tips?? Ställdes 2014-11-14 av Agneta Westerberg
Som sammankallande i gruppen för kommunikation skulle jag vilja ha en projektgrupp till att jobba med ett gemensamt projekt "doggybag" - hoppas du vill vara med i projektgruppen! Anmäl dig till mig snarast (helen.sylvefjord@sormlandvatten.se), tänkte ha ett första möte innan midsommar, preliminärt 9 juni 9.30-12.00 i Katrineholm! Ställdes 2014-05-19 av Helen Sylvefjord
Ingen fråga utan information. Som ni kanske vet vart vi uttagna till att vara en testanläggning för att använda tält till att väderskydda vitvaror. Från förra veckan har vi inte krav på det längre och tälten ska tas bort. Däremot måste mottagningsplats och lagring av småelektronik ske under tak enligt vår tillsynsmyndighet. SDkriva gärna vad ni kommit fram till ihop med er tillsynsmyndighet. MVH Anders Ställdes 2013-12-09 av Anders Lindberg
Hej! Vi har en kund som trilskas lite, behöver assistans! vi har en kund som har en sommarbostad som hon åker till under sommarperioden Kunden menar att hon inte ger upphov till något avfall och därför inte behöver ha sophämtning. Dock vidhåller hon att hon befinner sig på platsen under sommarperioden och har ett hämtningsabonnemang under perioden maj-september. Hon menar dock att hon borde befrias från rörliga kostnaden av abonnemanget då hon inte har några sopor. Därför undrar hon var i lagen det står att man måste betala den rörliga avgiften. Vad ska vi svara henne?! Bör det stå i våra lokala föreskrifter hur taxan är uppbyggd eller finns det någon paragraf kring taxan där det står skrivet hur den skall fungera? och huruvida man skall betala de olika delarna? Ställdes 2013-12-06 av Linus Öberg
EU minskar avfallet - gemensam aktivitet! Lite sent men.... vad gör ni i detta projekt i år - kalendern lever ju vidare?!? Vi inom Sörmland Vatten gör följande: 1) Utlyser en tävling för mellanstadiet inleddes med skolbesök vecka 35: http://sörmlandvatten.se/renhallning/avfallsplan/eu-minskar-avfallet/ 2) Alla deltagande klasser kommer att få "En skräpig kalender" 3) I Katrineholm delta på "Katrineholms mässan" där vi gör en utställning av bidragen, utlyser en tävling i "sopsortering" där bästa förvalning i ämnet utses. Här delar vi även ut kalendrar. Ska vi sända in ett gemensamt bidrag även detta år behöver jag SNABBT svar från er andra!! Tack på förhand! Ställdes 2013-10-14 av Helen Sylvefjord
Hej, är det någon av er som har erfarenhet att skicka Svefakturor och att sätta igång det projektet? Positivt/Negativt - vi tar tacksamt emot alla erfarenheter! Ställdes 2013-08-14 av Helen Sylvefjord
Vi i Mjölby ska börja titta på frågan om återbruk, att samla in saker på återvinningscentralen och sälja, antagligen i samarbete med arbetsmarknadsenheten. Är det någon som har erfarenhet av detta och kan berätta hur ni har lagt upp det samt hur det fungerar? Ställdes 2013-05-30 av Erika Bjernhagen Börkén
Hej! Är det någon som har bra exempel på filmer/filmsnuttar om återvinning och/eller återanvändning? Ställdes 2013-04-25 av Erika Bjernhagen Börkén
Jag har hittat lite intressant "lära mer" område, finns det fler som är sugna så vi ska slå oss ihop för ett datum? ----- Ingress för utbildningen: Utveckla dig som skribent Troligen skriver du redan en hel del i ditt arbete. Det kan till exempel vara texter för webben, broschyrer, informationstexter för internkommunikation eller manus till presentationer. Den här kursen är till för dig som vill få inspiration och uppfräschade kunskaper. För dig som vill bli mer kreativ och fängslande i ditt skrivande. Och som vill locka läsaren till just läsning. I kursen varvas kortare teoretiska pass med många aktiviteter och övningar där du får träna ditt skrivande. osv.................. Ställdes 2013-04-11 av Helen Sylvefjord
Som sammankallande i gruppen för kommunikation skulle jag vilja ha en projektgrupp till att jobba med ett gemensamt projekt "doggybag" - hoppas du vill vara med i projektgruppen! Anmäl dig till mig snarast (helen.sylvefjord@sormlandvatten.se), tänkte ha ett första möte innan midsommar, preliminärt 9 juni 9.30-12.00 i Katrineholm! Ställdes 2014-05-19 av Helen Sylvefjord
Hej! Vi har en kund som trilskas lite, behöver assistans! vi har en kund som har en sommarbostad som hon åker till under sommarperioden Kunden menar att hon inte ger upphov till något avfall och därför inte behöver ha sophämtning. Dock vidhåller hon att hon befinner sig på platsen under sommarperioden och har ett hämtningsabonnemang under perioden maj-september. Hon menar dock att hon borde befrias från rörliga kostnaden av abonnemanget då hon inte har några sopor. Därför undrar hon var i lagen det står att man måste betala den rörliga avgiften. Vad ska vi svara henne?! Bör det stå i våra lokala föreskrifter hur taxan är uppbyggd eller finns det någon paragraf kring taxan där det står skrivet hur den skall fungera? och huruvida man skall betala de olika delarna? Ställdes 2013-12-06 av Linus Öberg
EU minskar avfallet - gemensam aktivitet! Lite sent men.... vad gör ni i detta projekt i år - kalendern lever ju vidare?!? Vi inom Sörmland Vatten gör följande: 1) Utlyser en tävling för mellanstadiet inleddes med skolbesök vecka 35: http://sörmlandvatten.se/renhallning/avfallsplan/eu-minskar-avfallet/ 2) Alla deltagande klasser kommer att få "En skräpig kalender" 3) I Katrineholm delta på "Katrineholms mässan" där vi gör en utställning av bidragen, utlyser en tävling i "sopsortering" där bästa förvalning i ämnet utses. Här delar vi även ut kalendrar. Ska vi sända in ett gemensamt bidrag även detta år behöver jag SNABBT svar från er andra!! Tack på förhand! Ställdes 2013-10-14 av Helen Sylvefjord
Hej! Vi ska börja med EDP Mobile i Aneby och måste därför snarast köpa in taggar och etiketter till våra kärl. Jag skulle vara jättetacksam om jag kunde få ta del av era erfarenheter kring taggar och etiketter, positiva som negativa. Det jag främst är intresserad av är vilken typ av taggar och etiketter ni har, leverantör samt hållbarhet och annat som kan vara viktigt för oss att känna till. Vänliga hälsningar Katarina Andersson Aneby Miljö & Vatten AB Ställdes 2013-10-09 av Katarina Andersson
Hej, är det någon av er som har erfarenhet att skicka Svefakturor och att sätta igång det projektet? Positivt/Negativt - vi tar tacksamt emot alla erfarenheter! Ställdes 2013-08-14 av Helen Sylvefjord
Vilken instans i era kommuner hanterar ansökningar om uppehåll i hämtningen, befrielse från avfallshämtning samt totalbefrielse från kommunal renhållning? Gör ni det själva eller är det tillsynsmyndigheten som tar alla sådana ärenden? (Vi har felaktigt hanterat uppehåll i hämtningen själva, men nu ska antagligen Miljö- och byggnadskontoret ta över, mot en handläggningsavgift.) Ställdes 2013-05-30 av Sofia Ahl
Hej! Vi har en kund som trilskas lite, behöver assistans! vi har en kund som har en sommarbostad som hon åker till under sommarperioden Kunden menar att hon inte ger upphov till något avfall och därför inte behöver ha sophämtning. Dock vidhåller hon att hon befinner sig på platsen under sommarperioden och har ett hämtningsabonnemang under perioden maj-september. Hon menar dock att hon borde befrias från rörliga kostnaden av abonnemanget då hon inte har några sopor. Därför undrar hon var i lagen det står att man måste betala den rörliga avgiften. Vad ska vi svara henne?! Bör det stå i våra lokala föreskrifter hur taxan är uppbyggd eller finns det någon paragraf kring taxan där det står skrivet hur den skall fungera? och huruvida man skall betala de olika delarna? Ställdes 2013-12-06 av Linus Öberg
Hej! Vi ska börja med EDP Mobile i Aneby och måste därför snarast köpa in taggar och etiketter till våra kärl. Jag skulle vara jättetacksam om jag kunde få ta del av era erfarenheter kring taggar och etiketter, positiva som negativa. Det jag främst är intresserad av är vilken typ av taggar och etiketter ni har, leverantör samt hållbarhet och annat som kan vara viktigt för oss att känna till. Vänliga hälsningar Katarina Andersson Aneby Miljö & Vatten AB Ställdes 2013-10-09 av Katarina Andersson
Vilken instans i era kommuner hanterar ansökningar om uppehåll i hämtningen, befrielse från avfallshämtning samt totalbefrielse från kommunal renhållning? Gör ni det själva eller är det tillsynsmyndigheten som tar alla sådana ärenden? (Vi har felaktigt hanterat uppehåll i hämtningen själva, men nu ska antagligen Miljö- och byggnadskontoret ta över, mot en handläggningsavgift.) Ställdes 2013-05-30 av Sofia Ahl
Hej! Vi har en kund som trilskas lite, behöver assistans! vi har en kund som har en sommarbostad som hon åker till under sommarperioden Kunden menar att hon inte ger upphov till något avfall och därför inte behöver ha sophämtning. Dock vidhåller hon att hon befinner sig på platsen under sommarperioden och har ett hämtningsabonnemang under perioden maj-september. Hon menar dock att hon borde befrias från rörliga kostnaden av abonnemanget då hon inte har några sopor. Därför undrar hon var i lagen det står att man måste betala den rörliga avgiften. Vad ska vi svara henne?! Bör det stå i våra lokala föreskrifter hur taxan är uppbyggd eller finns det någon paragraf kring taxan där det står skrivet hur den skall fungera? och huruvida man skall betala de olika delarna? Ställdes 2013-12-06 av Linus Öberg
Vilken instans i era kommuner hanterar ansökningar om uppehåll i hämtningen, befrielse från avfallshämtning samt totalbefrielse från kommunal renhållning? Gör ni det själva eller är det tillsynsmyndigheten som tar alla sådana ärenden? (Vi har felaktigt hanterat uppehåll i hämtningen själva, men nu ska antagligen Miljö- och byggnadskontoret ta över, mot en handläggningsavgift.) Ställdes 2013-05-30 av Sofia Ahl
Hej! Vi har en kund som trilskas lite, behöver assistans! vi har en kund som har en sommarbostad som hon åker till under sommarperioden Kunden menar att hon inte ger upphov till något avfall och därför inte behöver ha sophämtning. Dock vidhåller hon att hon befinner sig på platsen under sommarperioden och har ett hämtningsabonnemang under perioden maj-september. Hon menar dock att hon borde befrias från rörliga kostnaden av abonnemanget då hon inte har några sopor. Därför undrar hon var i lagen det står att man måste betala den rörliga avgiften. Vad ska vi svara henne?! Bör det stå i våra lokala föreskrifter hur taxan är uppbyggd eller finns det någon paragraf kring taxan där det står skrivet hur den skall fungera? och huruvida man skall betala de olika delarna? Ställdes 2013-12-06 av Linus Öberg
Hej! Vi ska börja med EDP Mobile i Aneby och måste därför snarast köpa in taggar och etiketter till våra kärl. Jag skulle vara jättetacksam om jag kunde få ta del av era erfarenheter kring taggar och etiketter, positiva som negativa. Det jag främst är intresserad av är vilken typ av taggar och etiketter ni har, leverantör samt hållbarhet och annat som kan vara viktigt för oss att känna till. Vänliga hälsningar Katarina Andersson Aneby Miljö & Vatten AB Ställdes 2013-10-09 av Katarina Andersson
Vi har fått frågan från en jägare om det är ok att slänga slaktavfall i gröna påsen. Tydligen får de inte lämna kvar slaktavfallet i skogen längre. Hur gör ni i andra kommuner? Ställdes 2014-10-08 av Jens Lövgren
Ingen fråga utan information. Som ni kanske vet vart vi uttagna till att vara en testanläggning för att använda tält till att väderskydda vitvaror. Från förra veckan har vi inte krav på det längre och tälten ska tas bort. Däremot måste mottagningsplats och lagring av småelektronik ske under tak enligt vår tillsynsmyndighet. SDkriva gärna vad ni kommit fram till ihop med er tillsynsmyndighet. MVH Anders Ställdes 2013-12-09 av Anders Lindberg
Vi har möjlighet att ta hand om ca 10 000 m3 torv/jord som vi tänkte använda som växtetablering på framtida sluttäckning. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta in detta på deponin och mellanlagra det där (platsbrist). Vi har hittat en annan plats i kommunen där vi kan mellanlagra men tyvärr faller vi på 3-årsregeln innan vi kommer använda det. Vårt miljökontor känns inte "superkreativa" att hitta en bra lösning trots att de tycker att den är en bra miljömässig lösning. Har någon några bra idéer hur vi kan hitta ett "lagligt" sätt att mellanlagra? Ställdes 2013-05-30 av Daniel Johansson
Vi i Mjölby ska börja titta på frågan om återbruk, att samla in saker på återvinningscentralen och sälja, antagligen i samarbete med arbetsmarknadsenheten. Är det någon som har erfarenhet av detta och kan berätta hur ni har lagt upp det samt hur det fungerar? Ställdes 2013-05-30 av Erika Bjernhagen Börkén
Ingen fråga utan information. Som ni kanske vet vart vi uttagna till att vara en testanläggning för att använda tält till att väderskydda vitvaror. Från förra veckan har vi inte krav på det längre och tälten ska tas bort. Däremot måste mottagningsplats och lagring av småelektronik ske under tak enligt vår tillsynsmyndighet. SDkriva gärna vad ni kommit fram till ihop med er tillsynsmyndighet. MVH Anders Ställdes 2013-12-09 av Anders Lindberg
Vi i Mjölby ska börja titta på frågan om återbruk, att samla in saker på återvinningscentralen och sälja, antagligen i samarbete med arbetsmarknadsenheten. Är det någon som har erfarenhet av detta och kan berätta hur ni har lagt upp det samt hur det fungerar? Ställdes 2013-05-30 av Erika Bjernhagen Börkén
Det här med nederbördsskydd för el-avfall. Har någon ställt frågan till sin tillsynsmyndighet om vilka krav som kommer ställas? Har någon fått svar? Har någon hittat en bra praktisk lösning? Andra goda idéer? Har ni pratat mer med El-Kretsen? Ställdes 2013-04-03 av Daniel Johansson